Alla inlägg under september 2010

Av caroline lundkvist - 28 september 2010 20:16

Haha jag som skulle bli bra på det här med att blogga men det sket sig direkt! ;)

2 dagar utan bloggande och under dessa två dagar har det varit mycket tankar och funderingar på många olika saker, bla innebandyn.

Just nu är jag inne i en oerhört tung period med tankar och känslor, jag vill så mkt mkt mer än vad jag kan prestera och det är oerhört frustrerande när jag vet att jag kan leverera men det blir bara pannkaka av alltihopa och det gör det inte lättare när andra saker inte heller har fallit på plats.

Var på praktik intro igår och det var inte alls så farligt som jag hade förväntat mig, trevlig personal och jag kunde byta och ändra några få pass iaf så nu har jag inte alls lika mycket.... Nackdelen blir att jag under dessa 5 veckor tagit på mig ett vik på skolan också och jag ska även hinna plugga och träna.. Vet inte alls hur jag ska ska få ihop detta just nu men det löser sig antagligen som de mesta andra, man lever bara en gång som de så fint heter. ;)

Just nu går studierna oerhört bra, jag ligger ordentligt i fas och kan slappna av vissa kvällar i veckan då de inte är träning eller liknande.

Jag har beslutsångest, jag funderar på att skaffa ett sats kort igen, mestadels för att kunna köra lite mer utöver innebandyn och gå på pass som jag gillar så som yoga pilates och core.. Men är det värt 400 kr i månaden om man kan gå 1-2 ggr i veckan?!? Hmm.. jag kan inte bestämma mig, men jag har till på Torsdag på mig då deras studenterbjudande går ut..

Nej ett liten tit på idol och sen blir det sängen och House på kanal 4.


Kram!

Av caroline lundkvist - 26 september 2010 08:39

God morgon!

Slog upp mina ögon vid 06.00 i morse redan, varför då jag slockande efter 00.00 stavas K till ATTEN!

Man tror när man träffar honom, alltså Zlatan katten att han är rätt dum och igentligen inte fattar någonting, men något som han lärt sig är att trycka upp dörren från vardagsrummet in till sovrummet fast den nästan är i princip helt stängd, vem har han lärt sig de ifrån är ingen som vet.

Och just nu precis när jag skriver detta så springer det runt en mus på våran balkong, jag har barikaderat mig här inne i vardagsrummet för den flyttar inte jag på!

Idag är det match dags, vi tar emot AIK hemma och jag är nervös precis som vanligt, och om inte det är toppen på grädden så har jag inte spelat i den hallen på säkert 8 år, känslomässigt så känns det oerhört bra att vara tillbaka, de va i den hallen jag hade mina glansdagar och framtid då jag åt,sket och levde innebandy! Men idag är det annorlunda och som vanligt analyserar och tänker jag alldeles för mycket. Men det är väl så de ska vara ibland, en ny position och nya omställningar gör det inte lättare att bara gå in och köra.


I morgon börjar min praktik och pågår i 5 veckor, jag ska vara på Löwet och ser faktiskt fram emot att få komma ut i arbetslivet, dock så jobbar jag juh privat också men det ska nog gå att pussla ihop, ingenting är juh omöjligt som det visst så fint heter. ;)


Nej dags att börja ladda!


Kram



Av caroline lundkvist - 24 september 2010 15:31

Vilket underbart väder vi har idag, solen lyser och det är faktiskt skönt att vara ute! Dagen har gått fort och har igentligen inte gjort någon nytta.. Vi har pratat APU i skolan och jag är förvirrad över mitt schema för de kommande 5 veckorna, då jag har fler kvällspass än dagpass och enligt våran lärare så ska vi göra 2 kvällar och en helg som är obligatorisk.

Varit på nya Carmen i Väsby centrum en snabbis under min älskade håltimma på 3 timmar, hittade lite fina ljustakar som jag hängt upp i våra gardinstänger och det blev faktiskt riktigt bra =)

Ikväll kommer min farbror på middag, efter två veckor i Grekland så är han äntligen hemma igen och som jag har längtat! De blir 3-rätters och vin!

Denna helg blir relativt lugn Peter har seriepremiär i morron och som innebandyfru måste man va där och hejja ;) och jag har match på Söndag mot Aik 15.00 Jag är nu tillbaka i Stockholmsserien och jag måste med handen på hjärtat säga att Upplandsserien är bättre att spela i. Dels för att borta matcherna oftast legat i Allianshallen i Uppsala som är suverän, nu är det sunkiga gymnastikhallar runt om i Stockholm.


Kram!

Av caroline lundkvist - 24 september 2010 07:32

God morgon!

Äntligen Fredag och några få välförtjänta vilo dagar. Denna vecka har sprungit iväg och de känns som att det var igår jag satt och titta på ensam mamma söker och grämde mig för kommande vecka.

Har hunnit med otroligt mkt denna vecka, ibland förvånar jag mig själv över hur duktig jag faktiskt kan vara. Jag har fått två betyg denna vecka var av det ena är ett slutbetyg i en kurs och det står VG på båda.

Vilket innebär alltså att jag lagt ribban ganska högt och måste nu hålla denna fasad uppe och inte göra sämre ifrån mig.

Alldeles straxt ska jag åka till skolan för två lektioner med världens håltimma emellan på 3 timmar, vilket jag inte uppskattar alls för fem öre.


Kram

Av caroline lundkvist - 23 september 2010 16:49

Så var det dags igen att försöka sig på detta med att blogga..

Ville igentligen fortsätta blogga på blogg.se men tyvärr så funkade detta inte när jag skulle radera ena kontot och börja om.

Vem är jag då? En glad och sprallig 22 årig tjej som lever tillsammans med min sambo och våra två katter. Pluggar nu till undersköterska och planerar att sedan söka sjuksköterske utbildningen. Spelar innebandy som är ett av mina stora intressen här i livet. Umgås med vänner och familj är något som jag också gillar skarpt.

Ni kommer att få följa med mig på min resa genom skolböcker,svettiga träningspass och en och annan fika med mina underbara vänner!


Kram!  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!
Caroline heter jag och är 27 år gammal. Förskollärarstudent vid Uppsala Universitet och blivande Mamma i Februari 2016. Här kommer ni få läsa om både studier och annat som upptar mitt liv, har en stor passion för sport och framförallt innebandy.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards