Alla inlägg under september 2011

Av caroline lundkvist - 21 september 2011 21:30

Onsdag och lillördag.

Jag spenderar denna Onsdag i soffan med min onepice med ny färgat hår och en stor kopp chai thé.
Idag har jag tagit tjuren vid hornen och begärt halvt tjänstledigt from 1/10, jag har insett att jag inte är odödlig och tänker nu fokusera på att plugga klart.

Annars så händer inte så mycket just nu innebandy fritt i helgen och jag tänker njuta av att sitta på läktaren och titta på..

Dock är det tjejmiddag på Lördag med vin och massa snack och som jag längtar, att få prata och skratta med fina vänner.  

I morgon är jag ledig, eller ledig och ledig jag har ett par timmar på Danderyds sjukhus att spendeera. En undersökning som jag inte vill orda om sker i morgon och förhoppningsvis så får jag äntligen svar på frågorna jag söker. Dock vet jag att jag inte borde hoppas för mycket men som alltid tänk om tänk om....


Idag fyndade jag en lantern på  Ica Maxi, det är som en stor lampa som man sätter ett blockljus inuti och sedan hänger man upp den ute eller inte. Hemma hos oss kommer den få hänga ute på inglasade ballkongen som ska göras iordning.

Dags att dricka upp mitt thé och sen hoppa i säng.

 

Du kan inte alltid stanna i din egen hörna av skogen och vänta på att andra ska komma till dig. Du måste gå till dem ibland också.

 

Kram och godnatt!

Av caroline lundkvist - 19 september 2011 12:30

Och helt plötsligt är det Måndag igen. Helgen har bestått av jobb och innebandy.

DM-match mot Gottsunda igår i Alsikehallen. Där Gottsunda är rankad som näst bästa lag i serien och vi är rankade 8 av 12 lag tror jag.

Men igår var det vi som var det bättre laget och vi tvålade dit dom ordentligt. Vi vann med 7-5 tillslut och sett över hela matchen så var vi laget som ville mest. Gottsunda har en del grymt skickliga spelare men igår käkade dom korv på läktaren.

Detta innebär nu att vi är vidare till nästa steg men vilka motståndarna blir där är inte klart än.


Nu ska jag straxt bege mig mot Väsby för att luncha med Becca, hon har varit i Grekland en vecka och vi har nu mycket att ta igen.


Att någon "står vid din sida" betyder inte så mkt. Det avgörande är vad han/hon är beredd att göra.

Kram!

Av caroline lundkvist - 19 september 2011 12:15

Dagens humör: Glad.
Dagens mående: Hyffsat, huvudvärken från gårdagen finns fortfarande kvar.
Dagens borde: Städa, tvätta och plugga
Dagens frisyr: Hästsvans
Dagens smink: Vardagssmink

Dagens klädsel: Svarta jeans, svart kofta och vitt linne under. Enkelt och bekvämt

Dagens planer: Luncha med Becca, storhandla och kanske pugga lite

Dagens materiella vill ha: Nya stövlar!
Dagens fundering: Alldeles för mycket.

Dagens beroende: Chai thé och lugna favoriter.

Dagens tråkigaste: Vädret
Dagens superlängtan: Komma iväg från Sverige, en sol semester

Dagens tidning: Reklam

Av caroline lundkvist - 15 september 2011 23:45

Tack och godnatt!


 

Av caroline lundkvist - 15 september 2011 22:07

Då är ännu en dag till ända och som vanligt så har tiden sprungit fram.


Jag hann med en lunch med Sandra på brödboden här i Märsta, dom har garanterat Stockholms bästa sallader. Man får mixa ihop sin egen sallad och det finns en enorm mängd med tillbehör och sedan är deras dressing vitlök/creme fraiche så fruktansvärt god!


Det roliga med Sandra är att vi har inte känt varann speciellt länge, typ drygt 3 månader bara men det känns som om vi alltid varit vänner. Hon gladare och spralligare människa får man leta efter.

Efter våran lunch dejt så fick jag en rundtur i henner och hennes pojkväns nya lya. Dom bor i ett nybyggt hus och gud vad fräscht det var! Dock lite litet för dom har bara en 1:a men iallfall :)

Sedab har resten av dagen bestått av att tvätta och plocka lite här och där, min jobb helg börjar nu så jag vill försöka ha det hyffsat snyggt åtminstonde. Majoriteten av min vakna tid de närmsta 3 dygnen kommer att spenderas på jobbet så det är mycket roligare och komma hem om de är lite rent.

 


Av caroline lundkvist - 15 september 2011 15:21

Jag har blivit besatt!

Från början så tyckte jag att det var strunt och fattade inte hur man är villig att lägga så mkt tid på mindre viktiga saker.

Men häromdagen tänkte jag att varför inte ladda ner det och pröva, om inte annat så när jag åker till jobbet så har jag en 20 minuter lång bussresa framför mig så då kunde de faktiskt vara passande.

Sagt och gjort Wordfeud laddades ner igår och nu är jag fast!

Det är kört varenda vaken minut spenderas med att kolla om någon gjort sitt drag och det är min tur.

Jag kunde inte sova i natt så jag spelade wordfeud och filosoferade till efter 02.00

Jag kan inte hjälpa det men i ärlighetens namn så är jag besatt.

    

Av caroline lundkvist - 15 september 2011 10:50

  • När jag är på affären och ska betala måste jag lägga varje vara med streckoden utåt för att göra det lättare för kassören att blippa alla varor.  Detta innebär alltså att det tar extra lång tid vid kassan.
  • När jag föddes tyckte pappa att jag skulle heta MarieLouise, efter hans första flickvän. Behöver jag säga att mamma inte riktigt köpte det argumentet ;)
  • Jag har namnsdag på min födesedag.
  • Jag har två mjöktänder kvar som jag aldrig kommer att tappa, eller joo det kommer jag men då blir det dyrt för tandfen kommer inte med pengar till mig då utan jag får själv betala ;)
  • En av mina närmsta och äldsta vänner fyller år samma dag som mig.
  • Jag är en sucker för deckare, böcker, filmer, tv-serier mm. Speciellt CSI, NCIS, Criminalminds.
  • När jag var liten ville jag bli polis och kriminalteckniker.
  • När jag va liten var jag en pojkfllicka, nu är jag en flickflicka ;)
  • Jag är pappas flicka och behöver jag hjälp eller råd så är det oftast honom jag ringer.
  • Min högsta dröm är att få åka och jobba som volontär och hjälpa människor till en bättre vardag, helst av allt barn och ungdomar.

 Njut av vardagen!

Kram

Av caroline lundkvist - 14 september 2011 16:29

Som flera av er vet fick jag förra året i julklapp ett par Uggs Australia av Peter, ett par svarta närmare bestämt och jag fullkomligt älskar dom.

Efter detta så ökade utbudet med ett par flipflops och så sent som för bara 1½ månad sen med ett par bruna vinteruggs till.

Idag kunde jag inte låta bli när campadre hade erbjudande på Uggs. Jag ställde klockan på 07.00 i morse fast jag hade sovmorgon bara för att ha chans att se om det kunde finnas något par som föll mig i smaken och självklart gjorde de det så nu är dessa på väg hem till mig och jag är extra stolt över att spara drygt 1000 kr!

   UGG Australia Lattice Cardy Sand

Tidigare modeller som jag har är

     

 

Presentation


Hej!
Caroline heter jag och är 27 år gammal. Förskollärarstudent vid Uppsala Universitet och blivande Mamma i Februari 2016. Här kommer ni få läsa om både studier och annat som upptar mitt liv, har en stor passion för sport och framförallt innebandy.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards