Alla inlägg under december 2011

Av caroline lundkvist - 21 december 2011 16:04

Total lycka!  

En bild säger mer än tusen ord!  


  

Av caroline lundkvist - 21 december 2011 09:15

God morgon!

Åter lyser både snön och solen med sin frånvaro, men just nu i denna sekund bekommer det mig inte ett dugg.

Idag ska inget få gå åt skogen, jag ska sväva på moln hela dagen!

Idag är det över vilket både känns bra och dåligt.

Jag är äntligen klar, klar med allt som heter psykologi. Jag har fixat detta, 1½ år av studier med fullpott i varje kurs. Jag har lyckats att kamma hem 1200 poäng utan ett enda IG eller G. Mina betygspapper kommer att innehålla endast VG och MVG!

Trots heltdsjobb, gråt, nätter utan sömn och innebandyspel så har jag fixat detta.

BLOD, SVETT OCH TÅRAR!


Detta 1½ år har varit ett av de bättre åren, jag har lärt känna fin fina människor som jag inte vill släppa taget om nu. Jag har lärt mig saker om både mig själv och andra och framförallt så tror jag att jag har fått en knuff i rätt riktning vad gäller mig själv och en eventuell framtid.

Jag har haft en handledare som varit fantastisk! Han har puschat, terapiat och sparkat mig i baken när jag velat lägga mig ned och bli överkörd.

Nu är det dags att gå ut i det verkliga livet och göra något vettigt av det!

Jag tackar ödmjukast för all kunskap jag fått och all kunskap jag har fått dela med mig av och framförallt tack för alla skratt vi delat under dessa månader!


Nu är det dags!

I motvind lyfter draken!

Kram!  

Av caroline lundkvist - 20 december 2011 15:56

Välkommen tillbaka

Det var ett tag sedan, sådär drygt 2 månader sen jag va här sist.

Jag har en ambition att kunna skriva och leverera mer än vad jag gör och faktiskt ha någonstans där jag kan få skriva av mig.

För ibland finns det saker som bara behöver kastas av och spy galla över...

Jag är snart klar med skolan, i morgon så klipper jag av bandet och ska nu klara mig själv ute i stora världen är det tänkt. För ett och ett halvt år sedan så satte jag mig i skolbänken och trodde att jag visste vad jag ville med livet, men icke. Eller joo jag tycker det är skit kul att jobba med människor men alltid detta MEN jag varken kan eller vill jobba helger, jag avskyr detta.. Jag vill ha ett måndag-fredag 8-17 jobb. Jag vill ha helger och kvällar för fritid. Jag vill kunna utöva innebandyn så som jag vill, inte missa och skippa träning och match. Men åter detta MEN just nu har jag inget val, det handlar nu om att le och se glad ut. Tyvärr!!

Jag har dock ett par ess i rockärmen och några hemligheter som jag varken vill eller kommer dela med mig av förns tiden är inne för sanningen.


Jag vet inte vad jag ska göra, eller nja nu ljuger jag. Jag vet vad jag ska göra, frågan är om jag vill göra detta snarare.

Är jag redo? Är det rätt? Det finns mycket som snurrar i huvudet på mig.

Finns en massa som jag skulle vilja göra, en massa drömmar och önskemål om livet och om framtiden!

Jag vet vad jag är bra på och jag vet vad jag tycker om att göra. Frågan är bara vad jag ska satsa på..

Frågorna är många och svaren är få!


Många tycker att jag ska satsa på det ena eller det andra, men jag vet inte. Hur ska man veta igentligen vad man är bra på om man själv tycker man är bra på flera saker.

Hmmm... Min sambo P har dock en klok farbror som skämtar om allt och mycket och ibland så kan han säga till mig att jag gjorde fel som skippade Universitetet, han tycker jag är som klippt och skuren och han tycker inte jag ska jobba inom vården, inte det för att jag inte fixar det utan han tycker jag kan och ska satsa högre! Kanske har han rätt, kanske har han fel. Men när han väl uttrycker det och vi pratar och diskuterar så funderar jag ofta själv på om jag verkligen gjorde rätt. Det som känns bra är att jag alltid kan läsa till detta med psykologi som jag brinner för. Jag älskar att klura och fundera på saker och ting.


Nå nog om mina miljoners triljoner tankar!

Om du litar på livet kommer livet lita på dig!


Trevlig kväll!

Kram!

Presentation


Hej!
Caroline heter jag och är 27 år gammal. Förskollärarstudent vid Uppsala Universitet och blivande Mamma i Februari 2016. Här kommer ni få läsa om både studier och annat som upptar mitt liv, har en stor passion för sport och framförallt innebandy.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards