Direktlänk till inlägg 11 februari 2012

Jag är förälskad....

Av caroline lundkvist - 11 februari 2012 16:21

Välkomna tillbaka!

Efter en tidsfrånvaro är jag åter på banan igen. Har inte haft varken tid eller lust att skriva något på ett par dagar. Har varit mycket som tagit upp min tid och som gjort att jag behövt fokusera på annat istället.

Förra veckan slutade iallafall med en lycklig tjej som klarade sina första 2.5HP för denna vår. Sedan kom även första bakslaget, återigen Halsfluss.. Penicellin 16 dagar en massa jäkla prover men äntligen en remiss för utredning.  Ingen är gladare än jag att äntligen få lösa gåtan med min hals.

Helgen gick i innebandynstecken precis som alltid, jag har både spelat själv och hejjat fram andra. Umgicks lite med min fina vän Cecilia och hängde även med världens bästa lag!


Denna vecka började dock så bra som de bara går. Jag hade lovat mig själv att om jag var helt klar med examinations presentationen och att allt var tipptopp så skulle jag få köpa mina efterlängtade skor. Jag fixade det trots halsfluss, feber och en förkylning som fortfarande inte släppt helt. Så i Måndags åkte jag iväg och köpte dom, och jag är helt kär. Så kär som man kan bli. Jag kommer att kunna döda för dom ordagrant och så skönt. Det är som att gå på moln! :)
Veckan rullade på sen haft examinationsredovisning och sista föreläsningarna inför tentan på Tisdag! Och nu gäller det endast att plugga stenhårt! Vi satt med arbetslaget igår ett par timmar och försökte bena ut lite funderingar och hur vi skulle lägga upp det och vi grejjade det!


Igår kväll hade vi en massa folk här, super duper mega trevligt som slutade på KC och sen här hemma i soffan. Vi hann med några snöänglar och även lite slabb på vägen hem.
Det sägs juh att ett gott skratt förlänger livet och som jag skrattade igår så kommer jag leva länge till.. Vilka underbara människor jag har äran att få ha runt omkring mig. Alla med egna specialitér men ack så bra!

Idag har det varit trögare, hängt i mjukisdressen den rosa i manchester ;) och pluggat... Det går framåt och trodde då inte att jag skulle vara så hajj som jag är efter 4 timmars studerande. Men skam den som ger sig!
Men nu räcker det för idag, och istället så plockar jag på mig löparkläderna och tar en runda och springer av mig energi och tankar!

       

 

Tro på dig själv och din förmåga, du duger precis som du är!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av caroline lundkvist - 5 februari 2015 16:44

Herre min gud va tiden går snabbt! Snart har ännu en vecka gått och det känns som igår jag satt på jobbet på Lördagen och såg fram emot en ny vecka. Redan Torsdag, veckan har gått i skolans tecken. Varit en del att läsa och skriva. Hemtentan är påbör...

Av caroline lundkvist - 30 januari 2015 13:36

Snart är andra veckan som student över. Jag har verkligen försökt att ligga i fas hela tiden för att kunna jobba extra och få helgerna fria. Jag försöker se skolan som ett "vanligt 8-16 jobb". Det är svårt, svårt att ibland finna motivationen till at...

Av caroline lundkvist - 29 januari 2015 17:09

  Hej och välkomna tillbaka!  Jag hade glömt bort den här bloggen, men nu i samma veva som jag börjar plugga igen efter ett par års frånvaro så tänkte jag att det kunde va kul att följa och ha något att gå tillbaka till när jag är klar om 3,5år. ...

Av caroline lundkvist - 10 maj 2012 11:19


Man bör inte ta ut saker i förväg, och det vet jag sen många år tillbaka. Men jag var så glad och efter att ha pratat med flera som har koll på det här med måleri branschen så kunde jag inte annat än hoppas. Men nu blir det ändrade bullar, prata...

Av caroline lundkvist - 9 maj 2012 19:30

Går allt som det ska så kan jag flytta in i min lägenhet redan till helgen, målarna ringde idag och berättade att dom kör igång i morgon bitti. Vilken känsla, snart snart kan jag kalla det mitt hem. Det är en bit kvar men jag börjar acceptera och k...

Presentation


Hej!
Caroline heter jag och är 27 år gammal. Förskollärarstudent vid Uppsala Universitet och blivande Mamma i Februari 2016. Här kommer ni få läsa om både studier och annat som upptar mitt liv, har en stor passion för sport och framförallt innebandy.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards