Alla inlägg under januari 2015

Av caroline lundkvist - 30 januari 2015 13:36

Snart är andra veckan som student över. Jag har verkligen försökt att ligga i fas hela tiden för att kunna jobba extra och få helgerna fria. Jag försöker se skolan som ett "vanligt 8-16 jobb". Det är svårt, svårt att ibland finna motivationen till att fortsätta läsa och speciellt eftersom jag oftast sitter hemma och läser. Det är lättare att koncentrera sig och jag kan både läsa högt och jag behöver det eller ha radion på i bakgrunden. Jag behöver inte heller störa mig på alla andra som hostar, snörvlar och är allmänt störande haha!

Jag var väldigt effektiv igår och hade bara 40 sidor kvar att läsa idag så det gick av bara farten i morse. :)

Bestämde med Peter att vi skulle luncha ihop idag, han jobbar vanligtvis i Stockholm på ett läkemedelsföretag men är idag på deras lager i Märsta så det passade bra. :)

Snart ska jag göra mig klar och åka till jobbet går på ett 18 timmars pass som startar idag och slutar i morgon kväll 22.00 Motiviatonen till att spendera hela Lördag på jobbet har jag inte riktigt hittat änu, men man får göra det bästa av situationen. Det är aldrig tråkigt, men visst hade jag hellre spenderat en ledig lördag med att ligga och dra mig i sängen eller umgås med vänner. Men det är smällar man får ta.

Nej, dags att återgå till sista delen av Läroplanen och dess strävans mål, vissa saker med intressanta än andra.


   

Kram


Av caroline lundkvist - 29 januari 2015 17:09


Hej och välkomna tillbaka! 

Jag hade glömt bort den här bloggen, men nu i samma veva som jag börjar plugga igen efter ett par års frånvaro så tänkte jag att det kunde va kul att följa och ha något att gå tillbaka till när jag är klar om 3,5år. :) 

För det kommer absolut inte vara en dans på rosor, det är mycket som ska fungera för att göra detta möjligt, och för mig så är det nu tredje gången gilt som jag bestämmer mig för detta. Men med handen på hjärtat så tror jag inte att jag varit redo förens nu. Jag har ganska många arbetes år bakom mig och nu sist från daglig verksamhet där jag jobbar med personer inom autismspektrat. Jag har fått en bra grund att stå på inför dessa framtida studier på många plan. Framförallt så har jag hittat mig själv, jag vet vem jag är och jag vet vád jag vill med livet. Tack och lov!! 

I morgon har jag varit student "officiellt" i två veckor. Det har varit två veckor av frågor, funderingar, rädsla, nyfikenhet, glädje och information massor av information. Huvudet har varit så sprängfullt när jag kommit hem att jag önskar jag kunde göra som i Harry Potter tömma ur informationen i en flaska och spara till bättre tider. ;) 

Lite tankar så här på torsdagskvällen. 


Kram! 


   


Presentation


Hej!
Caroline heter jag och är 27 år gammal. Förskollärarstudent vid Uppsala Universitet och blivande Mamma i Februari 2016. Här kommer ni få läsa om både studier och annat som upptar mitt liv, har en stor passion för sport och framförallt innebandy.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards