Direktlänk till inlägg 22 april 2011

Snabbare än blixten

Av caroline lundkvist - 22 april 2011 08:44

Så var det Fredag igen.. Alltså 5 dagar har gått sedan jag skrev något sist och då skrev jag juh att jag skulle bli bättre på detta. Hmm så bra gick det än en gång!

Veckan som varit har mestadels spenderats på jobbet. Vissa veckor är rena helvetet faktiskt dock så ser jag fram emot nästa vecka så enormt mycket endast ett pass på schemat dock ett 24 timmars pass, men om jag ändå är där så kan jag likaväl köra på liksom!


Påsk i helgen och jag jobbar. Eller jag jobbar idag till i morgon och sedan ledig Lördag Söndag då vi ska iväg på 30 års fest. Vilket jag ser fram emot faktiskt då det var bra länge sen jag va ute och hade skojj. Dock är det STORA problemet nu att jag inte får på mig några kläder, allt är förstort och jag får panik över hur mycket nytt jag måste köpa!

Jag va iväg igår ett par timmar för att se om jag kunde finna något trevligt, det jobbiga är att jag har en bild i huvudet på hur jag vill se ut och vad jag vill ha på mig.

Men jag hittar nästan inget utav det jag vill ha. Paniken över att behöva köpa då en helt ny outfit skrämmer mig eftersom tiden är knapp!


I Tisdags så var jag och provtränade med ett nytt lag. Det gick sådär enligt min egen åsikt men tränarna var nöjda. Huvudtränaren har ringt 2 ggr efter det och försöker pressa mig att allt är så bra mm.. Men jag vet inte mycket som snurrar i huvudet när det kommer till innebandyn.

Vart ska jag spela?, hur är tränarna?, hur är resten av laget?, hur funkar det att kombinera jobbet och oregelbundna tider varje vecka med träningsdagarna? Hur ligger matcherna på helgerna jämfört med mina jobb helger? Vart kommer jag att bo? Bil eller inte bil?


Så mycket att fundera och ta ställning till hur jag vill göra med saker och ting. Dessa två bilder får avsluta detta inlägg, skorna som ska pryda mina fötter i morgon och en bild från tidigare i veckan!

Nu måste jag göra mig i ordning och fara iväg, måste till Arlanda och växla pengar och sedan hem till mormor där det är påskmiddag idag eftersom mamma och co i morgon åke till Turkiet!

Trevlig helg och glad påsk!

   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av caroline lundkvist - 5 februari 2015 16:44

Herre min gud va tiden går snabbt! Snart har ännu en vecka gått och det känns som igår jag satt på jobbet på Lördagen och såg fram emot en ny vecka. Redan Torsdag, veckan har gått i skolans tecken. Varit en del att läsa och skriva. Hemtentan är påbör...

Av caroline lundkvist - 30 januari 2015 13:36

Snart är andra veckan som student över. Jag har verkligen försökt att ligga i fas hela tiden för att kunna jobba extra och få helgerna fria. Jag försöker se skolan som ett "vanligt 8-16 jobb". Det är svårt, svårt att ibland finna motivationen till at...

Av caroline lundkvist - 29 januari 2015 17:09

  Hej och välkomna tillbaka!  Jag hade glömt bort den här bloggen, men nu i samma veva som jag börjar plugga igen efter ett par års frånvaro så tänkte jag att det kunde va kul att följa och ha något att gå tillbaka till när jag är klar om 3,5år. ...

Av caroline lundkvist - 10 maj 2012 11:19


Man bör inte ta ut saker i förväg, och det vet jag sen många år tillbaka. Men jag var så glad och efter att ha pratat med flera som har koll på det här med måleri branschen så kunde jag inte annat än hoppas. Men nu blir det ändrade bullar, prata...

Av caroline lundkvist - 9 maj 2012 19:30

Går allt som det ska så kan jag flytta in i min lägenhet redan till helgen, målarna ringde idag och berättade att dom kör igång i morgon bitti. Vilken känsla, snart snart kan jag kalla det mitt hem. Det är en bit kvar men jag börjar acceptera och k...

Presentation


Hej!
Caroline heter jag och är 27 år gammal. Förskollärarstudent vid Uppsala Universitet och blivande Mamma i Februari 2016. Här kommer ni få läsa om både studier och annat som upptar mitt liv, har en stor passion för sport och framförallt innebandy.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards