Direktlänk till inlägg 14 februari 2012

Vilken morgon....

Av caroline lundkvist - 14 februari 2012 10:18

Åh herregud! Vad jag inte hade sett fram emot denna dag överhuvudtaget!
Tenta ångesten smög sig på under gårdagen och jag pluggade som en tok för jag vill inte kugga, det är inte min grej och jag har så höga förväntningar på mig själv att allt annat än högsta betyg är igentligen illa i mina ögon. Jag har alltid varit så och kommer antagligen alltid att vara så också. Att göra saker halvdant är inte min cup of thé ;)

Kvällen igår spenderades iallafall i soffan framför lite innebandy och med alla miljoner papper till tentan. Försökte plugga lite i pauserna och samtidigt slappna av men ingenting fungerade och jag kunde verkligen inte släppa på kraven och känslorna men när klockan började närma sig halv 12 och batteriet på telefonen  var nere på 2% efter allt facebookchattande ;) så bestämde jag mig för att det va dags att sova. Klockan skulle juh ringa 6 timmar senare så kände att ett par timmarssömn skulle jag faktiskt bara må bra av :)

Somnade väl tillslut men det tog sin tid.. Och vaknade några timmar senare och var väl i någon mellanform av vaken och slumrande tills klockan va 04.30 då orkade jag inte längre så gick upp och pluggade de sista.


8.00 satt jag sedan i skrivningssalen bakom Mediamarket i Uppsala och mådde så illa att jag trodde jag skulle kräkas ordagrant! 08.50 gick jag därifrån, NÖJD över det jag skrivit och nästan lite arg över att tentan va lätt. För det var den. Alla frågor jag fått från gamla tentor fanns med eller inte alla, men inget annat material än de våra lärare gett oss fanns på tentan. Så vilken lättnad och nu är jag nästan arg för att jag har hetsat upp mig alldels för mycket istället. Kanske ska ta det chill och göra som andra kompisar som pluggat på Universitetet och festa mig igenom 3 år ;) Säkerligen skulle min lever inte vara i fin form, men förstå känslan av att slippa ha ångest och nervositet och prestationskrav upp över öronen jämnt!


Nej nu tar jag ledigt resten av dagen, hittar på något kul och ser framåt och blickar ut över livet som jag har framför mig. Jag har mycket att se fram emot och mycket som jag önskar att jag kunde slippa, men att stoppa huvuduet i sanden gör ingen nytta.

Stå upp, ta smällen, bryta ihop och komma igen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av caroline lundkvist - 5 februari 2015 16:44

Herre min gud va tiden går snabbt! Snart har ännu en vecka gått och det känns som igår jag satt på jobbet på Lördagen och såg fram emot en ny vecka. Redan Torsdag, veckan har gått i skolans tecken. Varit en del att läsa och skriva. Hemtentan är påbör...

Av caroline lundkvist - 30 januari 2015 13:36

Snart är andra veckan som student över. Jag har verkligen försökt att ligga i fas hela tiden för att kunna jobba extra och få helgerna fria. Jag försöker se skolan som ett "vanligt 8-16 jobb". Det är svårt, svårt att ibland finna motivationen till at...

Av caroline lundkvist - 29 januari 2015 17:09

  Hej och välkomna tillbaka!  Jag hade glömt bort den här bloggen, men nu i samma veva som jag börjar plugga igen efter ett par års frånvaro så tänkte jag att det kunde va kul att följa och ha något att gå tillbaka till när jag är klar om 3,5år. ...

Av caroline lundkvist - 10 maj 2012 11:19


Man bör inte ta ut saker i förväg, och det vet jag sen många år tillbaka. Men jag var så glad och efter att ha pratat med flera som har koll på det här med måleri branschen så kunde jag inte annat än hoppas. Men nu blir det ändrade bullar, prata...

Av caroline lundkvist - 9 maj 2012 19:30

Går allt som det ska så kan jag flytta in i min lägenhet redan till helgen, målarna ringde idag och berättade att dom kör igång i morgon bitti. Vilken känsla, snart snart kan jag kalla det mitt hem. Det är en bit kvar men jag börjar acceptera och k...

Presentation


Hej!
Caroline heter jag och är 27 år gammal. Förskollärarstudent vid Uppsala Universitet och blivande Mamma i Februari 2016. Här kommer ni få läsa om både studier och annat som upptar mitt liv, har en stor passion för sport och framförallt innebandy.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards