Direktlänk till inlägg 17 oktober 2011

Till salu..

Av caroline lundkvist - 17 oktober 2011 17:25

2 inlägg på en och samma dag, inte illa pinkat alltså ;)

Läkarbesök slutade med en dom på början till öroninflammation...... Roligt roligt sa jag då eftersom jag iprincip precis avslutat en penecellin kur eftersom jag förra veckan råkade ut för en infektion i ögat. Dock ville läkaren ej skriva ut mer antibiotika så tätt inpå så nu är det örondroppar som gäller 7 dagar framåt för att försöka mota tillbaka dom elaka basiluskerna...

Jag hoppas att de hjälper, jag är trött på att inte få vara frisk, innebandyn hade precis kommit igång ordentligt och nu med denna vecka har jag inte kunnat träna på 3 veckor. ÅNGEST!!!

Dock så tror jag att jag vet varför det blir såhär nu. Min kropp börjar säga ifrån, det änder för mycket saker runt omkring mig just nu. Jag jobbar heltid samtidigt som jag pluggar på heltid. Det funkar inte det vet jag men jag vill juh, jag vill så gärna fixa allt och det är juh inte det enda jag har sen så är det ett hem som ska städas, mat som ska lagas, innebandy som ska tränas, umgås med vänner familj och sen P där någonstans emellan.


Jag vet att det är för mycket men teorin och praktiken går inte alltid ihop och så är det i det här fallet. Jag måste bestämma mig för en sak nu.

Det är dags att följa mitt hjärtas väg! Inte göra det jag tror känns rätt utan jag tänker göra det som i hjärtat känns rätt.

Det var en gång någon som sa något i stil med detta "När hjärtat säger till, då får hjärnan säga vad den vill" och från och med nu så tänker jag göra det hjärtat säger. I slutändan så kommer de bli rätt och bra :)


Från det ena till det andra så har jag kagt ut min Odd Molly grandma coat på blocket. Jag köpte den juh under försommaren och va jättenöjd men jag börjar nu känna mer och mer att det inte alls är jag så därför är de lika bra att sälja iväg den, istället för att låta den hänga längst in i klädkammaren från och med nu. Har lagt ut den för 2000 kr men vid snabb affär kan priset diskuteras.


"När vi är koncentrerade på det vi vill börjar saker hänga ihop på ett fulländat sätt"

Trevlig kväll!

Kram


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av caroline lundkvist - 5 februari 2015 16:44

Herre min gud va tiden går snabbt! Snart har ännu en vecka gått och det känns som igår jag satt på jobbet på Lördagen och såg fram emot en ny vecka. Redan Torsdag, veckan har gått i skolans tecken. Varit en del att läsa och skriva. Hemtentan är påbör...

Av caroline lundkvist - 30 januari 2015 13:36

Snart är andra veckan som student över. Jag har verkligen försökt att ligga i fas hela tiden för att kunna jobba extra och få helgerna fria. Jag försöker se skolan som ett "vanligt 8-16 jobb". Det är svårt, svårt att ibland finna motivationen till at...

Av caroline lundkvist - 29 januari 2015 17:09

  Hej och välkomna tillbaka!  Jag hade glömt bort den här bloggen, men nu i samma veva som jag börjar plugga igen efter ett par års frånvaro så tänkte jag att det kunde va kul att följa och ha något att gå tillbaka till när jag är klar om 3,5år. ...

Av caroline lundkvist - 10 maj 2012 11:19


Man bör inte ta ut saker i förväg, och det vet jag sen många år tillbaka. Men jag var så glad och efter att ha pratat med flera som har koll på det här med måleri branschen så kunde jag inte annat än hoppas. Men nu blir det ändrade bullar, prata...

Av caroline lundkvist - 9 maj 2012 19:30

Går allt som det ska så kan jag flytta in i min lägenhet redan till helgen, målarna ringde idag och berättade att dom kör igång i morgon bitti. Vilken känsla, snart snart kan jag kalla det mitt hem. Det är en bit kvar men jag börjar acceptera och k...

Presentation


Hej!
Caroline heter jag och är 27 år gammal. Förskollärarstudent vid Uppsala Universitet och blivande Mamma i Februari 2016. Här kommer ni få läsa om både studier och annat som upptar mitt liv, har en stor passion för sport och framförallt innebandy.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards