Alla inlägg den 14 februari 2012

Av caroline lundkvist - 14 februari 2012 18:01

Ängligen efter mycket velande fram och tillbaka så har jag bestämt mig för vad det blir och var den ska sitta.
Frågetecknen har vait många men nu så är de bestämt. Dock så vet jag inte vem jag vill ska göra den. Har juh varit trogen Teds tattoo i Väsby med en snabb avstickare till Märsta, men jag gillade inte riktigt Märsta dom va dyra och kändes inte alls seriösa. Har dock en kompis som gjort på en annan tatueringsstudio här i Märsta som hon säger ska vara super! Jag har sett hennes tatueringar och dom är grymt fina.

Men att bestämma vilken studio är det minsta problemet faktiskt :)

Den kommer att sättas på revbenen, antingen snett under bröstet eller ner mot midjan. Men vad det blir för motiv får bli en överraskning.


Kram!

Av caroline lundkvist - 14 februari 2012 10:18

Åh herregud! Vad jag inte hade sett fram emot denna dag överhuvudtaget!
Tenta ångesten smög sig på under gårdagen och jag pluggade som en tok för jag vill inte kugga, det är inte min grej och jag har så höga förväntningar på mig själv att allt annat än högsta betyg är igentligen illa i mina ögon. Jag har alltid varit så och kommer antagligen alltid att vara så också. Att göra saker halvdant är inte min cup of thé ;)

Kvällen igår spenderades iallafall i soffan framför lite innebandy och med alla miljoner papper till tentan. Försökte plugga lite i pauserna och samtidigt slappna av men ingenting fungerade och jag kunde verkligen inte släppa på kraven och känslorna men när klockan började närma sig halv 12 och batteriet på telefonen  var nere på 2% efter allt facebookchattande ;) så bestämde jag mig för att det va dags att sova. Klockan skulle juh ringa 6 timmar senare så kände att ett par timmarssömn skulle jag faktiskt bara må bra av :)

Somnade väl tillslut men det tog sin tid.. Och vaknade några timmar senare och var väl i någon mellanform av vaken och slumrande tills klockan va 04.30 då orkade jag inte längre så gick upp och pluggade de sista.


8.00 satt jag sedan i skrivningssalen bakom Mediamarket i Uppsala och mådde så illa att jag trodde jag skulle kräkas ordagrant! 08.50 gick jag därifrån, NÖJD över det jag skrivit och nästan lite arg över att tentan va lätt. För det var den. Alla frågor jag fått från gamla tentor fanns med eller inte alla, men inget annat material än de våra lärare gett oss fanns på tentan. Så vilken lättnad och nu är jag nästan arg för att jag har hetsat upp mig alldels för mycket istället. Kanske ska ta det chill och göra som andra kompisar som pluggat på Universitetet och festa mig igenom 3 år ;) Säkerligen skulle min lever inte vara i fin form, men förstå känslan av att slippa ha ångest och nervositet och prestationskrav upp över öronen jämnt!


Nej nu tar jag ledigt resten av dagen, hittar på något kul och ser framåt och blickar ut över livet som jag har framför mig. Jag har mycket att se fram emot och mycket som jag önskar att jag kunde slippa, men att stoppa huvuduet i sanden gör ingen nytta.

Stå upp, ta smällen, bryta ihop och komma igen!

Presentation


Hej!
Caroline heter jag och är 27 år gammal. Förskollärarstudent vid Uppsala Universitet och blivande Mamma i Februari 2016. Här kommer ni få läsa om både studier och annat som upptar mitt liv, har en stor passion för sport och framförallt innebandy.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards