Alla inlägg den 16 januari 2012

Av caroline lundkvist - 16 januari 2012 21:08

Herre min gud!

 

Jag är helt slut efter först skoldagen, har varit så mycket att ta in och massa fakta att bearbeta.

Jag tror detta kommer bli bra, vår grupp består av 5 stycken tjejer, haha jag väntar mig inget annat än att det blir en massa kackel på våra seminarier och andra examinerande uppgifter.

Dock trodde jag att detta skulle bli en mjukstart men tji fick jag, om två veckor är första examinerande uppgiften=betygssättande uppgiften och endast två dagar efter så är det nästa uppgift. Det är inte heller några lätta saker jag har att brottas med såhär i början, första ska vara minst fem sidor lång och den andre är en muntlig presentation på 15 minuter.

Åh kom ihåg att det var ett tag sen jag läste på universitetsnivå ;)

Nej vi ska tänka positivt nu! Allting går bara man vill.

 

Dock ledig från skolan resten av veckan nu så ska sätta fart redan från imorgon. Så jag inte börjar med att ligga på latsidan och så jag ligger i fas och kan vara "ledig" på helgerna från skolan och även jobba lite granna så det kommer in lite extra pengar. CSN är ingen fet inkomst precis. ;)

 

Nå hur ser resten av veckan ut då?

Tisdag

- Löpträning

- Hemmaplugg, skriva på första examinationsuppgiften

- Jobba 15.15-21

 

Onsdag

- Hemmaplugg, skriva på första examinationsuppgiften

-Löpträning

-Hem till finaste Madde på kvällen då hon har tupperware party :)

 

Torsdag

-Hemmaplugg, skriva på första examinationsuppgiften

-Innebandyträning

 

Fredag

-Hemmaplugg, skriva på första examinationsuppgiften

-Eventuellt vinkväll

 

Helgen är helig och ska inte tillbringas med en massa plugg om det inte är ytterst nödvändigt som inför tentan eller liknande.

By the way första tentan är redan 14/2, kul på alla hjärtans dag liksom. Kuggar man den så kommer man aldrig vilja fira den dagen mer. Inte ens den dagen det är något att fira, alltså med respektive eller liknande.

 

Nej nu hoppar jag i säng!

"Fight for your dreams and your dreams will fight for you!"

Kram och godnatt!

Av caroline lundkvist - 16 januari 2012 09:26

Då var det dags, det är nu det börjar.

Sitter i Blåsenhus nu och väntar på att introduktionen ska starta, tänkte att jag skulle åka tidigt för att hinna skriva ut en massa kurslitteratur osv, men jag var lite ringrostig och gjorde fel så jag gick därifrån och tar mod till mig och prövar senare under dagen.

På vägen hit till Uppsala så hamnade jag mitt i en trafikolycka. Jag klarade mig tack och lov men gud vad obehaglligt det var att se hur bilarna krockade och åkte rakt ned i diket, det var nog en nedfärd på ett par meter för marken var inte plan.

Tack och lov verkade alla klara sig, jag stod kvar en stund och var nog väldigt förvånad över hela situationen, förstår inte riktigt hur folk tänker när dom kör i detta väglag. Det snöar och är lite snömoddigt på vägarna och ändå ska man bränna på i 180!


Matchen igår vann vi med 2-1 ingen skön match och vi spelade inte bra men 3 poäng är alltid 3 poäng hur man än vrider och vänder på saken.


Har gått igenom schemat för våren i skolan och det är ganska soft, max 3 dagar i veckan som det är föreläsningar eller seminarier, dock kommer jag att läsa 37.5 poäng så 5 veckor under våren läser jag dubbelt vilket innebär mera jobb, men då var juh min tanke att jag skulle vara klar med all kurslitteratur så jag slipper stressa och tänka på den med, men det verkar inte vilja gå min väg idag..


Nej dags att leta upp salen och visa sig från sin bästa sida. :)


Kram!




Presentation


Hej!
Caroline heter jag och är 27 år gammal. Förskollärarstudent vid Uppsala Universitet och blivande Mamma i Februari 2016. Här kommer ni få läsa om både studier och annat som upptar mitt liv, har en stor passion för sport och framförallt innebandy.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards